Brightlands
Brightlands staat voor een innovatieregio waar ruim 24.000 studenten, ondernemers en wetenschappers samen grote uitdagingen aangaan op het gebied van materialen, gezondheid en voeding. Brightlands bestaat uit vier campussen: Chemelot Campus in Geleen, Maastricht Health Campus, Greenport Campus Venlo en de Smart Services Campus in Heerlen. Wij werkten aan communicatieopdrachten voor zowel het collectief als voor de afzonderlijke campussen.
Positionering
Maastricht University, MUMC+, Zuyd Hogeschool, Fontys Hogescholen en Provincie Limburg vormen samen de Limburgse Kennis-As. Met de campussen en het merk Brightlands maken zij hun ambities in samenhang zichtbaar. In 2015 ontwikkelden we de strategie om deze merknaam te laten landen en te laden. Van 2014 tot 2016 gaven wij leiding aan dit proces en detacheerden we een adviseur en strateeg bij de Provincie.
Maastricht Health Campus
Bij Brightlands Maastricht Health Campus ligt de focus op innovaties op het gebied van gezondheid, regeneratieve geneeskunde en life sciences. Onze online communicatieadviseur was er in 2017 én tussen maart 2019 en februari 2020 gedetacheerd. Hij ondersteunde bij de contentstrategie, digitale nieuwsbrieven, website en social media. In 2017 maakten we een promotiefilm voor de campus.
Positionering Co-Creation Lab
Het Co-Creation Lab zorgt er mede voor dat Brightlands Campus Greenport Venlo kan uitgroeien tot centrum voor gezonde voeding. Wij adviseerden over de positionering van dit lab en ondersteunden de in- en externe communicatie. We begeleidden de ontwikkeling van communicatiemiddelen tussen opdrachtgever (Provincie Limburg) en externe bureaus (Maurer United, Boy Bastiaens, Zuiderlicht, CONCREET.media).