Jongen
Bouwbedrijf Jongen initieert en realiseert al bijna 100 jaar bijzondere bouwprojecten: van huizen en kantoren tot toonaangevende gebouwen. Jongen heeft de ambitie dé Limburgse bouwer te zijn. Zo bouwde het bedrijf aan het Maankwartier in Heerlen, voor Ligne in Sittard en aan de circulaire bouw van het SUPERLOCAL project in Kerkrade. Jongen maakt deel uit van VolkerWessels, een bouwconcern met wereldwijd meer dan 130 ondernemingen en 17.000 medewerkers. In 2023 werden wij gevraagd een communicatiestrategie te ontwikkelen voor de nieuwe bedrijfskoers van Jongen en het proces naar de nieuwe merkpositionering te begeleiden.
Koersplan en merkpositionering
Sinds februari 2023 werken we voor Jongen aan een overkoepelende communicatiestrategie om hun nieuwe koers intern en extern te (helpen) implementeren. Daarnaast begeleiden we Jongen in de reis naar een nieuwe merkpositionering, op basis van het waardenhuis dat we samen met de medewerkers ontwikkelden. Na vaststelling van de merkpositionering en de communicatiestrategie volgde de uitvoering daarvan. We ontwikkelden een aansprekende campagnestijl waarin we de medewerker en zijn verhaal centraal zetten en waarin we de projecten verrassend over het voetlicht wisten te brengen onder de slogan: Kijk, dit is Jongen! We schreven de verhalen, maakten de teksten voor de nieuwe website en ontwikkelden een toolkit met basis communicatiemiddelen.